fbpx
Les rooster - Love for Yoga - 7 dagen per week yogales bij Love for Yoga
178
page-template-default,page,page-id-178,page-child,parent-pageid-134,bridge-core-2.0.9,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-theme-ver-20.6,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive,elementor-default
 

Les rooster

Nieuw rooster online!

Nieuwe yogastijlen Pilates, Kundalini en Hatha yoga.

Voor het huidige rooster klik op onderstaande button.

In onderstaand rooster tref je alle lessen aan. Er komen geregeld lessen bij (als het rooster niet goed laadt, laadt de pagina nog een keer).

Onderstaand rooster in het tabel is het rooster met ingang van 4 februari 2020.

Download
Showing All
Vinyasa
Yin
Restorative
Ashtanga
Yin Yang
Hatha
Pilates
Kundalini
09:00
09:30
10:00
10:30
11:00
11:30
12:00
12:30
13:00
13:30
14:00
14:30
15:00
15:30
16:00
16:30
17:00
17:30
18:00
18:30
19:00
19:30
20:00
20:30
21:00
21:30
22:00
Maandag
Maandag
Slow Flow yoga
09:40 - 10:45
09:40 - 10:45
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Vinyasa gaat over verbinding maken tussen adem en beweging. Houdingen lopen in deze les vloeiend in elkaar over: meditatie in beweging.
Deze les is zowel voor de beginnende als de gevorderde yogi.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Restorative
10:45 - 12:00

Ashtanga
18:30 - 19:45
18:30 - 19:45
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Ashtanga wordt volgens een vaste serie in een flow van yoga poses uitgevoerd. Een groot voordeel hiervan is dat je snel ontwikkelt in de houdingen. Mede daardoor zul je de houdingen snel leren kennen, je de aandacht naar binnen kunt verleggen: op de ademhaling, de gerichte blik, de bandha’s. Eigenlijk dat waar yoga uiteindelijk over gaat en voor bedoeld is.

Deze vorm is uitermate geschikt als je net begint met yoga of als je al wat ervaren bent.

Ashtanga yoga is een fysieke, intense vorm van yoga en je zult al snel merken dat je kracht en flexibiliteit enorm zullen toenemen.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden./br>

Easy flow yoga
19:45 - 21:00
19:45 - 21:00
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Vinyasa gaat over verbinding maken tussen adem en beweging. Houdingen lopen in deze les vloeiend in elkaar over: meditatie in beweging.
Deze les is zowel voor iedereen maar meer voor beginners.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Yin
20:00 - 21:15
20:00 - 21:15
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Het verschil tot de dynamische vormen van yoga, richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren maar juist op het ontspannen/loslaten hiervan. Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel (fascia), gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

Veel lichamelijke klachten worden hierdoor opgelost. Darmproblemen, onrust, gewrichtsklachten en nog veel meer.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Dinsdag
Dinsdag
Kundalini yoga
09:30 - 10:45

De asana’s die je uitvoert tijdens een les Kundalini yoga zijn niet ingewikkeld, maar volgen elkaar wel in een bepaalde tempo op. Deze snelheid, gecombineerd met ademhalingstechnieken (pranayama), zorgt ervoor dat je chakra’s worden geopend en de Kundalini-energie of oer-energie die in je lichaam ligt opgeslagen weer vrijkomt. .
.
Het bijzondere van Kundalini yoga is dat je het effect ervan direct kunt voelen. En na afloop van de les zul je de vrijgekomen energie nog lang door je lichaam voelen stromen. Maar Kundalini yoga maakt je niet alleen energieker en bewuster op korte termijn. Als je het regelmatig beoefent, merk je dat zowel op spiritueel als een meer praktisch niveau. Op de langere termijn kan deze yogavorm je bijvoorbeeld helpen groeien als mens, en je handvaten geven om kalmer en bewuster in het leven te staan. .
.
In de les volg je een vaste serie houdingen met een bijpassende meditatie. Zo’n serie wordt een kriya genoemd. Dat het een vaststaande volgorde is, wil trouwens niet zeggen dat je elke keer dezelfde asana’s uitvoert: integendeel juist. Er zijn namelijk wel honderden verschillende kriya’s en door de combinatie van verschillende technieken is elke les weer anders. De docent kiest een kriya die past bij het thema of het gewenste effect van de les.

Ashtanga
10:00 - 11:15
10:00 - 11:15
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Ashtanga wordt volgens een vaste serie in een flow van yoga poses uitgevoerd. Een groot voordeel hiervan is dat je snel ontwikkelt in de houdingen. Mede daardoor zul je de houdingen snel leren kennen, je de aandacht naar binnen kunt verleggen: op de ademhaling, de gerichte blik, de bandha’s. Eigenlijk dat waar yoga uiteindelijk over gaat en voor bedoeld is.

Deze vorm is uitermate geschikt als je net begint met yoga of als je al wat ervaren bent.

Ashtanga yoga is een fysieke, intense vorm van yoga en je zult al snel merken dat je kracht en flexibiliteit enorm zullen toenemen.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden./br>

Yin
11:30 - 12:45
11:30 - 12:45
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Het verschil tot de dynamische vormen van yoga, richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren maar juist op het ontspannen/loslaten hiervan. Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel (fascia), gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

Veel lichamelijke klachten worden hierdoor opgelost. Darmproblemen, onrust, gewrichtsklachten en nog veel meer.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Hatha yoga
19:45 - 21:00

Hatha betekent Zon (Ha) Maan (Tha): het draagt zowel de aspecten van de krachtige, verlichtende en verwarmende zon alswel de kalmerende en subtielere kwaliteiten van de maan.

Tijdens de Hatha yogales worden verschillende inspannende (krachtige) en ontspannende houdingen afgewisseld, in combinatie met adembewustzijn, en aandachtsmeditatie ofwel mindfulness. Zo ontstaat er weer evenwicht, verbinding, stroming. Het is belangrijk dat jij tijdens de yogales de ruimte voelt jezelf te zijn, te voelen wat jouw lichaam je vertelt en daar gericht aandacht aan te besteden.

Deze vorm is uitermate geschikt als je net begint met yoga. Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Easy flow yoga
19:45 - 21:00

Slow Flow yoga
20:15 - 21:15
20:15 - 21:15
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Vinyasa gaat over verbinding maken tussen adem en beweging. Houdingen lopen in deze les vloeiend in elkaar over: meditatie in beweging.
Deze les is zowel voor de beginnende als de gevorderde yogi.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Woensdag
Woensdag
Yin Yang
09:30 - 10:45
09:30 - 10:45
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Yin en Yang staan voor de tegengestelde kwaliteiten die we in alles in het leven tegenkomen. Yin staat voor zachtheid en overgave. Yang staat meer voor actie en doelgericht bezig zijn.

Deze les is voor alle niveaus.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Pilates
11:00 - 11:55

Pilates is een training waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve training die je spiergroepen versterkt én rekt om een sterk maar ook soepel lichaam te krijgen.


Het voornaamste doel is om een sterk en stabiel lichaamscentrum (core/kern) op te bouwen. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans en vermindert het risico op blessures. Daarom is het juist zo goed om deze stabiliteit van je kern te trainen: het korset van spieren rondom je rug, buik en heup/bekken. Deze spieren gebruik je dagelijks bij vrijwel alles wat je doet.


Behalve de oppervlakkige spieren worden bij Pilates dan ook voornamelijk de dieper liggende spieren rondom de wervelkolom en in je bekken getraint. Het zou dus goed kunnen dat je spieren ontdekt waarvan je niet eens wist dat ze bestonden!


Deze les is niet geschikt voor zwangere vrouwen.

Yin
18:30 - 19:45
18:30 - 19:45
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Het verschil tot de dynamische vormen van yoga, richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren maar juist op het ontspannen/loslaten hiervan. Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel (fascia), gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

Veel lichamelijke klachten worden hierdoor opgelost. Darmproblemen, onrust, gewrichtsklachten en nog veel meer.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Pilates
18:45 - 19:40

Pilates is een training waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve training die je spiergroepen versterkt én rekt om een sterk maar ook soepel lichaam te krijgen.


Het voornaamste doel is om een sterk en stabiel lichaamscentrum (core/kern) op te bouwen. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans en vermindert het risico op blessures. Daarom is het juist zo goed om deze stabiliteit van je kern te trainen: het korset van spieren rondom je rug, buik en heup/bekken. Deze spieren gebruik je dagelijks bij vrijwel alles wat je doet.


Behalve de oppervlakkige spieren worden bij Pilates dan ook voornamelijk de dieper liggende spieren rondom de wervelkolom en in je bekken getraint. Het zou dus goed kunnen dat je spieren ontdekt waarvan je niet eens wist dat ze bestonden!


Deze les is niet geschikt voor zwangere vrouwen.

Vinyasa Flow
20:00 - 21:15
20:00 - 21:15
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Vinyasa gaat over verbinding maken tussen adem en beweging. Houdingen lopen in deze les vloeiend in elkaar over: meditatie in beweging.
Deze les is zowel voor de beginnende als de gevorderde yogi.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Restorative
20:00 - 21:15
20:00 - 21:15
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Ontspannen en herstellende yoga is een geweldige manier om energie te vernieuwen en te balanceren na een dag van werk. Het richt zich op het openen en ontspannen van het lichaam, waardoor je de kans krijgt om te genezen en te vernieuwen in 10 tot 20 minuten. Bolsters, dekens, blokken etc worden gebruikt voor ondersteuning, zodat het lichaam volledig kan overgeven.

Het parasympathische zenuwstelsel wordt ondersteund voor een lager hartfrequentie en gezond immuunsysteem. Deze les is ook ideaal als je herstellende bent van een ziekte (bijv. burn-out) – blessures of gewoon om een druk leven in evenwicht te brengen. Als je meer van dynamische yoga houdt is dit een mooie manier om te compenseren met minstens één trage, herstellende of yin yoga per week.

Deze les is voor all niveaus. Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Donderdag
Donderdag
Hatha yoga
09:30 - 10:45

Hatha betekent Zon (Ha) Maan (Tha): het draagt zowel de aspecten van de krachtige, verlichtende en verwarmende zon alswel de kalmerende en subtielere kwaliteiten van de maan.

Tijdens de Hatha yogales worden verschillende inspannende (krachtige) en ontspannende houdingen afgewisseld, in combinatie met adembewustzijn, en aandachtsmeditatie ofwel mindfulness. Zo ontstaat er weer evenwicht, verbinding, stroming. Het is belangrijk dat jij tijdens de yogales de ruimte voelt jezelf te zijn, te voelen wat jouw lichaam je vertelt en daar gericht aandacht aan te besteden.

Deze vorm is uitermate geschikt als je net begint met yoga. Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Kundalini yoga
19:30 - 20:45

De asana’s die je uitvoert tijdens een les Kundalini yoga zijn niet ingewikkeld, maar volgen elkaar wel in een bepaalde tempo op. Deze snelheid, gecombineerd met ademhalingstechnieken (pranayama), zorgt ervoor dat je chakra’s worden geopend en de Kundalini-energie of oer-energie die in je lichaam ligt opgeslagen weer vrijkomt. .
.
Het bijzondere van Kundalini yoga is dat je het effect ervan direct kunt voelen. En na afloop van de les zul je de vrijgekomen energie nog lang door je lichaam voelen stromen. Maar Kundalini yoga maakt je niet alleen energieker en bewuster op korte termijn. Als je het regelmatig beoefent, merk je dat zowel op spiritueel als een meer praktisch niveau. Op de langere termijn kan deze yogavorm je bijvoorbeeld helpen groeien als mens, en je handvaten geven om kalmer en bewuster in het leven te staan. .
.
In de les volg je een vaste serie houdingen met een bijpassende meditatie. Zo’n serie wordt een kriya genoemd. Dat het een vaststaande volgorde is, wil trouwens niet zeggen dat je elke keer dezelfde asana’s uitvoert: integendeel juist. Er zijn namelijk wel honderden verschillende kriya’s en door de combinatie van verschillende technieken is elke les weer anders. De docent kiest een kriya die past bij het thema of het gewenste effect van de les.

Ashtanga
19:45 - 21:00
19:45 - 21:00
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Ashtanga wordt volgens een vaste serie in een flow van yoga poses uitgevoerd. Een groot voordeel hiervan is dat je snel ontwikkelt in de houdingen. Mede daardoor zul je de houdingen snel leren kennen, je de aandacht naar binnen kunt verleggen: op de ademhaling, de gerichte blik, de bandha’s. Eigenlijk dat waar yoga uiteindelijk over gaat en voor bedoeld is.

Deze vorm is uitermate geschikt als je net begint met yoga of als je al wat ervaren bent.

Ashtanga yoga is een fysieke, intense vorm van yoga en je zult al snel merken dat je kracht en flexibiliteit enorm zullen toenemen.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden./br>

Yin
19:45 - 21:00
19:45 - 21:00
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Het verschil tot de dynamische vormen van yoga, richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren maar juist op het ontspannen/loslaten hiervan. Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel (fascia), gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

Veel lichamelijke klachten worden hierdoor opgelost. Darmproblemen, onrust, gewrichtsklachten en nog veel meer.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Vrijdag
Vrijdag
Pilates
09:00 - 09:55

Pilates is een training waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve training die je spiergroepen versterkt én rekt om een sterk maar ook soepel lichaam te krijgen.


Het voornaamste doel is om een sterk en stabiel lichaamscentrum (core/kern) op te bouwen. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans en vermindert het risico op blessures. Daarom is het juist zo goed om deze stabiliteit van je kern te trainen: het korset van spieren rondom je rug, buik en heup/bekken. Deze spieren gebruik je dagelijks bij vrijwel alles wat je doet.


Behalve de oppervlakkige spieren worden bij Pilates dan ook voornamelijk de dieper liggende spieren rondom de wervelkolom en in je bekken getraint. Het zou dus goed kunnen dat je spieren ontdekt waarvan je niet eens wist dat ze bestonden!


Deze les is niet geschikt voor zwangere vrouwen.

Yin
10:00 - 11:15
10:00 - 11:15
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Het verschil tot de dynamische vormen van yoga, richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren maar juist op het ontspannen/loslaten hiervan. Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel (fascia), gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

Veel lichamelijke klachten worden hierdoor opgelost. Darmproblemen, onrust, gewrichtsklachten en nog veel meer.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Zaterdag
Zaterdag
Zondag
Zondag
Yin
10:00 - 11:15
10:00 - 11:15
Markerkant 13-03I
Yogastijl

Het verschil tot de dynamische vormen van yoga, richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren maar juist op het ontspannen/loslaten hiervan. Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel (fascia), gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

Veel lichamelijke klachten worden hierdoor opgelost. Darmproblemen, onrust, gewrichtsklachten en nog veel meer.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Onderstaand rooster is nieuw met ingang van 12 februari