Yoga stijlen - Love for Yoga
188
page-template-default,page,page-id-188,page-child,parent-pageid-134,bridge-core-1.0.6,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

Yogastijlen

Vinyasa

Vinyasa gaat over verbinding maken tussen adem en beweging. Houdingen lopen in deze les vloeiend in elkaar over: meditatie in beweging.

Deze les is geschikt voor iedereen maar onderverdeeld in 3 levels Beginnende yogi, alle yogi’s en meer ervaren yogi.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Yin

Het verschil tot de dynamische vormen van yoga, richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren maar juist op het ontspannen/loslaten hiervan. Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel (fascia), gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

Veel lichamelijke klachten worden hierdoor opgelost. Darmproblemen, rugklachten, onrust, gewrichtsklachten en nog veel meer. Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Restorative

Ontspannen en herstellende yoga is een geweldige manier om energie te vernieuwen en te balanceren na een dag van werk. Het richt zich op het openen en ontspannen van het lichaam, waardoor je de kans krijgt om te genezen en te vernieuwen in 10 tot 20 minuten. Bolsters, dekens, blokken etc worden gebruikt voor ondersteuning, zodat het lichaam volledig kan overgeven.

 

Het parasympathische zenuwstelsel wordt ondersteund voor een lager hartfrequentie en gezond immuunsysteem. Deze les is ook ideaal als je herstellende bent van een ziekte (bijv. burn-out) – blessures of gewoon om een druk leven in evenwicht te brengen. Als je meer van dynamische yoga houdt is dit een mooie manier om te compenseren met minstens één trage, herstellende of yin yoga per week.

 

Deze les is voor all niveaus. Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Yin Yang

Yin en Yang staan voor de tegengestelde kwaliteiten die we in alles in het leven tegenkomen.

Yin staat voor zachtheid en overgave. Yang staat meer voor actie en doelgericht bezig zijn. Deze les is voor alle niveaus.

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

.

Ashtanga

Ashtanga wordt volgens een vaste serie in een flow van yoga poses uitgevoerd. Een groot voordeel hiervan is dat je snel ontwikkelt in de houdingen. Mede daardoor zul je de houdingen snel leren kennen, je de aandacht naar binnen kunt verleggen: op de ademhaling, de gerichte blik, de bandha’s. Eigenlijk dat waar yoga uiteindelijk over gaat en voor bedoeld is.

 

Deze vorm is uitermate geschikt als je net begint met yoga of als je al wat ervaren bent.

 

Ashtanga yoga is een fysieke, intense vorm van yoga en je zult al snel merken dat je kracht en flexibiliteit enorm zullen toenemen.

 

Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

MEDITATIECURSUS 4 AVONDEN

START DONDERDAG 12 SEPTEMBER

MELD JE HIER AAN