Yin



Het verschil tot de dynamische vormen van yoga, richt Yin yoga zich niet op het versterken van je spieren maar juist op het ontspannen/loslaten hiervan. Door de spieren te ontspannen bereik je het bindweefsel (fascia), gelegen in de diepere lagen van je lichaam. Bindweefsel versterkt en verlengt zich langzamer dan spierweefsel, vandaar dat Yin Yoga poses tussen de 3 en 5 minuten worden vastgehouden. Yin yoga geeft diepe ontspanning, stimuleert je meridianen en organen en leert je ruimte ervaren in je lichaam.

Veel lichamelijke klachten worden hierdoor opgelost. Darmproblemen, rugklachten, onrust, gewrichtsklachten en nog veel meer. Als je zwanger bent ben je van harte welkom om mee te doen, laat het vooraf altijd aan de docent weten zodat deze hier rekening mee kan houden.

Terug



De website van Love for Yoga en onze app maken gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen wij hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren, en deze informatie toevoegen aan bezoekersprofielen.

Cookies kunnen worden gebruikt om op Love for Yoga advertenties te tonen en artikelen aan te bevelgen die aansluiten uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video’s van YouTube. Cookies kunnen worden gebruikt om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Om pagina’s van Love for Yoga te kunnen bekijken, moet u de cookies accepteren door op ‘Ja, ik accepteer cookies’ te klikken.
Ja, ik accepteer Cookies